Özlem
Devrim’in kaleminden resim sanatı
Kalem,
kağıt, suluboya ve espri yeteneğimle oluşan karışıma biraz da sevgi kattığımda
ortaya çıkan işlerin, çoğunlukla beğenildiğini farketmiştim yıllar önce. Hiç
beceremediğimden olacak, yemek yapmaktan çok daha fazla sevdiğim resim yapmak
isteğimi, yaşam döngüsünün dayattığı zorunluluklarla derin dondurucuya
kaldırdığım pek çok dönemlerim oldu. Fakat, her bir yeni başlangıçta, kaldığım
yerden devam edebileceğim kadar sıcacık bir arzuyla dopdolu olduğumu gördüm ve
hep artan bir sevgi katarak resim çizmeye devam ettim, ediyorum.
Kimi zaman
realist, kimi zaman arttırdığım espri oranı ile sürreal bir tona kaçan
resimlerim kadar, çokluğu minimal çizgilerle anlattığım vinyetlerim de var
çalışmalarımın arasında. Tarzları ne olursa olsun, hepsinin içinde mesajlarım
saklı; kalem, kağıt ve boyanın somut varlıklarının ardında benim dünyam var.
Çizimlerimdeki
konuların farklı çıkış noktaları var; kimi zaman anlık bir kıvılcımla, kimi
zaman uzun birikimlerimi sentezleyerek çiziyorum. Örneğin vinyetler genellikle
bu anlık kıvılcımların eseri olarak başlıyorlar; hızlı ve yoğun hamlelerle şekil
verirken buluveriyorum kendimi. Resim 1’de kedim ile sarılmış, kaynaşmış bir vinyetim
var. Sarmal hatlar ile anlatmak istediğim canlılar arasındaki özgür sevgidir. Suluboya
resimlerim diğerlerine nazaran biraz daha fazla emek-yoğun işler. Örneğin Resim
2’de Anadolu Çini Sanatının temel motiflerinden biri olan balığı, abartılı
formlarla ve özellikle renk dozları arttırılmış abartılı dokunuşlarla çizdim. Resim
3’de serbest el karakalem çizdiğim karga figürlerine, suluboyayı özgür
bırakarak net ve basit renk lekeleri ile adeta bir derinlik verdim. Temalı
illüstrasyonlarım ise yoğun mesaj yüklü resimler, anlattıkları gizli ya da
aşikar inanılmaz hikayeleri var. Örneğin Resim 4’deki Mirketler (meerkat), koloniler halinde
yaşayan, sosyalleşme ve yardımlaşmada çok başarılı canlılar; sürekli yazdığım bir
dergide yayınlanan “crowdsourcing” konulu yazımın temasına uygun olarak çizdiğim
resimlerden sadece biri. Bu tarz çizgilerdeki
temel amacım, biomimicry konusuna dikkat çekebilmek. Resim 5 ise
sürdürülebilir yaşam film festivali afişi için çizdiğim bir illüstrasyon; bu
çizimde karanhindiba tohumlarının uçuşarak film festivali logosu kelebeğe
dönüşünün hikayesi var. Resmin teması, cradle to cradle
(beşikten beşiğe) felsefesindeki sürdürülebilirlik konusuna, yani atıksız bir
yaşam döngüsüne gönderme yapıyor.
Özlem Devrim
Kimdir?
M.Ü.
Endüstri Ürünleri Tasarımı mezunu Özlem Devrim, aynı okulda “Trendlerin ve
Dönemsel Eğilimlerin Ürünleri Strüktürel Yapılarına Etkilerinin Kullanıcı
Elektroniği Sektöründe İncelenmesi” konulu tezi ile yüksek lisans yaptı.
Özlem Devrim
17 yıldır endüstriyel tasarımcı olarak çalışıyor. Çeşitli üniversitelerin
End.Tasarım Bölümlerinde yarı zamanlı öğretim üyesi olarak çeşitli dersler
verdi. Şubat 2010 ile Haziran 2011 tarihleri arasında ETMK İstanbul Şubesi
Yönetim Kurulu Başkanlığı yaptı. Birçok yarışma ile projede danışma kurulu ve
jüri üyelikleri yaptı / yapıyor. Halen çalışmakta olduğu firmada, asli
görevlerinin yanısıra “sanayi - üniversite işbirliği” projelerini yürütüyor. Profesyonel
iş hayatının yanı sıra dergilere trend uzmanı olarak makaleler yazıyor.
Çizdiği
resimler ile yazdığı makaleleri ve İstanbul’daki galerilerin sergileri ile
ücretsiz etkinliklerini internet ortamında yayınlıyor. Trend uzmanlığı
konusunda araştırdığı ve takip ettiği kaynakları da trendsSoul markası ile
yayınlıyor.
Özlem Devrim
Endüstriyel Tasarımcı - Trend Uzmanı
www.ozlemdevrim.com